Ministerul Finanțelor a pus miercuri în dezbatere sistemul în care va funționa e-Factura pentru persoane fizice: adică obligativitatea ca cetățenii să-și dea, la cumpărăturile online, fie CNP, fie un Cod de Identificare Fiscală obținut de la ANAF.
Fiscul face, treptat, pași, pentru a identifica toate – chiar toate – elementele ce ar putea fi utile în încercarea – cel puțin declarativă – de a reducere a evaziunii prin digitalizare.
Astfel, ANAF-ul vrea să monitorizeze și tranzacțiile B2C, dintre firme și persoane fizice. Astfel, facturile B2C (Business-to-consumer) sunt raportate, în mod opțional, în sistemul e-Factura, de la 1 iulie.
Din 1 ianuarie 2025, raportările vor fi obligatorii.
Pentru a centraliza tranzacțiile dintre firme și persoane fizice, dar și pentru a evita frica de Big Brother, Ministerul de Finanțe vrea ca românii să aibă un Cod de Identificare Digitală.
Persoanele fizice care nu vor să-și dea CNP-ul, trebuie să obțină de…